λογοτεχνεσ

ΤΣΟΥΤΣΗ ΣΤΕΥΗ

ΟΝΟΜΑ:

ΣΤΕΥΗ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΤΣΟΥΤΣΗ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΣΚΟΡΠΙΩΝΑ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

«Το τραγούδι της Σεμέλης», Απρίλιος 2018, Εκδόσεις Νίκας

«Santa Παραμύθια» (Συλλογικό), Δεκέμβριος 2020, Εκδόσεις Νίκας
«Αόρατη πληγή», Ιούνιος 2021, Εκδόσεις Νίκας

ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ:
«Ο Μαύρος Γάτος κι άλλα διηγήματα», Edgar Allan Poe, Εκδόσεις Νίκας
«Ωγκύστ Ντυπέν: Τα εγκλήματα της οδού Μοργκ», Edgar Allan Poe, Εκδόσεις Νίκας
(Υποψηφιότητα για το Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης 2020 – Βραχεία Λίστα)

«Γυναίκες», Edgar Allan Poe, Εκδόσεις Νίκας

«Ο χρυσός σκαραβαίος», Edgar Allan Poe, Εκδόσεις Νίκας

ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ:
«Σελίδες της Επανάστασης», Μαξίμ Γκόρκι, Εκδόσεις Νίκας

(Διασκευή από την καθαρεύουσα)

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ:
«Συμμόρφωση», Ταινία μικρού μήκους σε παραγωγή του χώρου τέχνης 92Art και σκηνοθεσία του Παύλου Μαυρικίδη.

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ:

«Αόρατη Πληγή», Θεατρικοί μονόλογοι βασισμένοι στη ομώνυμη συλλογή διηγημάτων της, σε σκηνοθεσία της Έφης Μεράβογλου.

Η Στεύη Γ. Τσούτση γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Από την πλευρά του πατέρα της κατάγεται από τη Σκορπιώνα, χωριό του Δήμου Ηγουμενίτσας  Θεσπρωτίας. Από τη μητέρα της, φέρει καταγωγή από τη Σιταριά, χωριό της περιοχής Πωγωνίου Ιωαννίνων. Είναι παντρεμένη με τον Σταύρο Σ. Μακατσώρη, από το Πλαίσιο Φιλιατών κι έχει έναν γιο, τον Σωτήρη.

Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και για αρκετά χρόνια ασχολήθηκε με το αντικείμενο των σπουδών της.

 Στο σημείο «μηδέν» της ζωής της, που άλλοι το λένε οικονομική κρίση αλλά αυτή το αναγνωρίζει ως «εσωτερική κρίση», αποφάσισε να δώσει χώρο και χρόνο στην καλλιτεχνική της φύση. Έκτοτε παρακολούθησε επιμορφώσεις στη Δημιουργική Γραφή και την Επιμέλεια Κειμένων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Το 2021 έγινε δεκτή με υποτροφία στο Μεταπτυχιακό της Δημιουργικής Γραφής του Oxford Brookes University.

Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως Επιμελήτρια Εκδόσεων και Creative Writing Coach.

Έχει επιμεληθεί πλήθος μελετών του πατέρα της ψυχανάλυσης Sigmund Freud και έργων του νομπελίστα Κνουτ Χάμσουν και άλλων κλασικών.  Σήμερα είναι επιμελήτρια των, πολυβραβευμένων σε Ελλάδα και εξωτερικό, Νίκου Κατσαλίδα, Βασίλη Βασιλικού και Χριστόφορου Χριστοφή.

Έχει μεταφράσει πλήθος διηγημάτων του Αμερικανού συγγραφέα Edgar Allan Poe. Η μετάφρασή της, «Ωγκύστ Ντυπέν: Το έγκλημα της οδού Μοργκ και άλλες ιστορίες μυστηρίου» προτάθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για τη βραχεία λίστα των Κρατικών Βραβείων Μετάφρασης 2020.

Είναι ιδιοκτήτρια και αρχισυντάκτρια του www.ewoman.gr και αρθρογραφεί για διάφορες ιστοσελίδες και περιοδικά. Παράλληλα, γράφει παραμύθια, διηγήματα, σενάρια και θεατρικά έργα.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.  

 

ΕΡΓΑ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΡΓΟΥ

«Τον φοβάσαι τον θάνατο;» τη ρώτησα, ανόητα, ανάβοντας τσιγάρο λίγο αργότερα. Είχα το κεφάλι της στα πόδια μου. Χάιδευα τις φευγάτες μπλε της τούφες. Μέτραγα προσεκτικά τους άναρχους χτύπους της καρδιάς της. Είπα αυτό που σκεφτόμουν μα αμέσως το μετάνιωσα. Εκείνη δεν έδειξε να ταράζεται στην ερώτηση.  
«Ο θάνατος απλά συμβαίνει. Αργά ή γρήγορα, άδικα πάντα, απροειδοποίητα ή με ιατρικό φιρμάνι, αλλά συμβαίνει. Και δυστυχώς δεν αναγνωρίζει  ούτε συμπάθειες, ούτε ηλικίες.
Είναι, βλέπεις, εκείνες οι τρεις Μοίρες, που κρίνουν δίχως συναισθηματισμούς πότε ήρθε η ώρα σου να φύγεις. Το θέμα τότε δεν είναι πού θα πας. Είναι τι θα αφήσεις πίσω σου. Ποιο είναι το χνάρι που ονειρεύτηκες για εκείνη τη στιγμή που θα περάσεις στην ανυπαρξία; Μια ξέθωρη χαμογελαστή φωτογραφία και μια κουβέντα πού και πού; Ήταν καλός, ήταν τρυφερός, να ζήσουμε να τον θυμόμαστε;» μου αποκρίθηκε δίχως να με κοιτάξει και δεν το συνέχισα. Χαράχτηκαν, όμως, μέσα μου βαθιά οι λέξεις της, όπως κάθε αλήθεια που οφείλεις να τη θυμάσαι.

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Η γραφή της προσιτή, ανθρωποκεντρική. Παίρνεις μια βαθιά ανάσα και ξεκινάει μια διαδικασία υποβόσκουσας ψυχανάλυσης. Δεν το καταλαβαίνεις σε πρώτο επίπεδο, για αυτό και άμεσα βρίσκεις τον εαυτό σου ξεγελασμένο. Η Στεύη γέννησε χαρακτήρες που δε μπορούν εξαρχής να θεωρηθούν ηρωικοί. Οι περισσότεροι μοιάζουν συμβιβασμένοι στη μοίρα τους και ανέτοιμοι για νέα ξεκινήματα. Μα ανάμεσα από τις φράσεις, νιώθεις να διαχέεται μια επαναστατικότητα, η οποία σταδιακά φουντώνει, πλημμυρίζει από όνειρα και ελπίδες και οδηγεί τελικά στην πιθανή λύτρωση. Και μαζί με της πρωταγωνίστριας, βγαίνει και από το δικό σου στήθος ένας στεναγμός ανακούφισης. Μια ανάσα γεμάτη από λυγισμένα κλαδιά, τα οποία αρνούνταν πεισματικά να σπάσουν.

Αντώνης Κοντάκης,
Συγγραφέας

Αγαπώ τη γραφή της Στεύης Τσούτση γιατί ξεχωρίζει για τη λυρικότητα, τη μεστότητα αλλά και τη μουσικότητά της. Είναι αυτός ο ιδιαίτερος τρόπος που ξεδιπλώνει κάθε φορά τις ιστορίες της και καταφέρνει να σαγηνεύσει και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη. Έχει ένα μοναδικό στυλ ώστε να προβάλλει αλήθειες και προβληματισμούς της σύγχρονης εποχής που είναι πραγματικά πιο επίκαιρες από ποτέ!

 Εύα Νάτση,

Διαχειρίστρια Βιβλιοφιλικής Ομάδας

«Βιβλίο της παρέας»

Είναι ένα βιβλίο ζωντανό, πάλλεται, αιμορραγεί, κλαίει και αυτό μαζί με τις ηρωίδες. Κλαίει για κάθε πληγή που έχει σημαδέψει την ψυχή μας και για κάθε στιγμή που φανήκαμε αδύναμοι μπροστά στη ζωή.

11 ιστορίες για εκείνες τις αόρατες πληγές που όλοι κουβαλάμε.

Η Στεύη Τσούτση δεν εκβιάζει το συναίσθημα του αναγνώστη. Απλά αφήνει τα λόγια της να αγγίξουν την καρδιά μας. Θέλει να ρίξει βάλσαμο στις ψυχές μας και να γιατρέψει ό,τι μας στιγμάτισε, θέλει να δώσει δύναμη στις καρδιές που ακόμα στέκουν ανήμπορες μπροστά στα συναισθήματά τους.

Η Στεύη «ουρλιάζει» πώς ό,τι σε πληγώνει σε κάνει πιο δυνατό.

Αυτό το βιβλίο είναι η ίδια η ζωή…

Βίκυ Τάσιου,

Διαχειρίστρια Βιβλιοφιλικής Ομάδας

«Βιβλιοαρώματα»