λογοτεχνεσ

ΣΠΕΓΓΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

ΟΝΟΜΑ:

ΜΙΧΑΛΗΣ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΣΠΕΓΓΟΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

  1. Περί Αισθημάτων, μυθιστόρημα, εκδόσεις Λιβάνη.
  2. Η Τελευταία Συγγνώμη μυθιστόρημα, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Επανέκδοση εκδόσεις Διόπτρα, 2014.
  3. Μπίλη ο Τίγρης. Διηγήματα, εκδόσεις Αιγέας.
  4. Η εξομολόγηση ενός πυρηνικού φυσικού, μυθιστόρημα, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
  5. Μ’ αεροπλάνα και βαπόρια. Δέκα μικρά κεφάλαια, κι ένα μεγάλο, που τα συνδέει λιγότερο ή περισσότερο η μουσική του Διονύση Σαββόπουλου. Εκδόσεις Ιανός.
  6. Imperium. Mυθιστόρημα, εκδόσεις Λιβάνη
  7. Τα ψέματα και τα μάτια. Θεατρικό. (Θέατρο "Ράγες", Οκτώβρης 2010).
  8. Ο Φάνης. Αφήγημα. Από το συλλογικό έργο Ενδεκάδα. Η Ενδεκάδα κυκλοφορεί απ’ τις εκδόσεις Μπαρτζουλιάνος.
  9. Το στοίχημα των ανθρώπων. Μυθιστόρημα, εκδόσεις Λιβάνη.
  10. Μπάμπουσκα. Θεατρικό. (Ιωνικό Κέντρο-Απρίλιος 2012)
  11. Ανεμόσκαλα. Μυθιστόρημα, εκδόσεις Διόπτρα.
  12. Γκρέτα. Θεατρικό. (Θέατρο Τόπος Αλλού-Δεκέμβρης 2016)
  13. Το Τραίνο της αγάπης. Θεατρικό. (Θεατρικό αναλόγιο-ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων 2017, Τσεπέλοβο 2018, Θέατρο Ρότα 2020).
  14. 2017. Ερωτευμένο Αίμα. Μυθιστόρημα, εκδόσεις Διόπτρα. (2017)
  15. O χορός των προγόνων. Θεατρικό. (Θέατρο Ρότα, Φεβρουάριος 2019)
  16. Χώρα από χαλκό. Μυθιστόρημα, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα
  17. Μοντεζούμα. Θεατρικό. (Ε.Η.Μ. Ιωάννινα-ITV).

Σεμινάρια Δημιουργικής Γραφής και ημερίδες:

Γιάννενα.  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.  «Η γυναίκα στη λογοτεχνία».  2014. 

Γιάννενα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.  2015. Συλλογική έκδοση.  “Ιστορίες Συλλογικής Γραφής και Τρέλας” , εκδόσεις Gutenberg,  2016. 

Θεσσαλονίκη.  Θέατρο Φλέμιγκ. 2015. 

Βίτσα Ζαγορίου, Επέκεινα Χώρα.  2016.  Συλλογική έκδοση.  «Γραψ΄το στο Ζαγόρι, εκδόσεις Επέκεινα Χώρα», 2017)

Γιάννενα. Θυμωμένο Πορτραίτο. 2017. 

Αθήνα.  TEDx 2019, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.  «Το Αίνιγμα…».  2019. 

Γεννήθηκα στα Γιάννενα το 1963. Γυμνάσιο και Λύκειο στη Ζωσιμαία Σχολή, Πανεπιστήμιο στο ΑΠΘ, αποφοίτηση με πτυχίο φυσικού. Στη συνέχεια η Αμερική. American University, δύο χρόνια στην Washington DC για Masters, και έπειτα στην California στο γραμμικό επιταχυντή του Stanford University για διδακτορικό στην Πειραματική Πυρηνική Φυσική. Πήρα το διδακτορικό μου το 1994. Η διατριβή μου πάνω στο spin του νετρονίου. Ο κωδικός του πειράματος μου: SLAC experiment/Ε142.

Στη συνέχεια, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο University of Pensylvania και μετά υπότροφος της Γερμανικής κυβέρνησης στο εθνικό εργαστήριο DESY στη Γερμανία.

Εκεί κάπου το 1998 έρχεται και το τέλος της καριέρας μου ως πυρηνικού φυσικού.

Γιατί; Διότι κατά την άποψη μου η πυρηνική φυσική απαιτεί απ τους υπηρέτες της τον απόλυτο έρωτα, την αφοσίωση που δείχνει ο καλόγερος στο Χριστό.

Εγώ αγαπούσα μεν , αλλά δεν ήμουν ερωτευμένος… με άλλο πράγμα ήμουν ερωτευμένος.

Έτσι κάπως πήρα τη μεγάλη απόφαση να ακολουθήσω τον δρόμο της καρδιάς, τον έρωτα μου… την συγγραφή. Η πιο απλά να φτιάχνω και να λέω ιστορίες.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΡΓΑ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΕΡΓΟΥ

«Το παζάρι στα Γιάννενα»

Τι ήταν στ’ αλήθεια το παζάρι;  Το παζάρι ήταν όλη η πόλη στη λίμνη, ήταν σαν μια τεράστια γαλαρία με εκατοντάδες μαγαζιά, ήταν οι φωνές, ήταν η ποικιλία, ήταν οι γνωστοί και οι κλεφτές ματιές στο πόσες σακούλες κρατούσαν, ήταν το τμήμα με τα παιχνίδια.  Πολλά και φθηνά και από παράδοση οι γονείς να αγοράζουν σαν να πλησίαζαν Χριστούγεννα, ήταν τα γλυκά και ο χαλβάς Φαρσάλων, ήταν τα λουλουδάδικα και η τσίκνα απ’ τα σουβλάκια.  Ήταν τα βιβλία, με τους φοιτητές και τους μαθητές να δίνουν ένα χρώμα διαφορετικό, περνώντας την ώρα τους πίσω απ’ τους πάγκους, με φλερτ βεβαίως, αλλά και την αίσθηση του υψηλού καθήκοντος.  Βιβλίο σήμαινε ανέκαθεν κουλτούρα,  σήμαινε κάτι το υψηλό,  γι’ αυτό εξάλλου βρισκόταν το τμήμα του στις παρυφές του παζαριού και όχι μέσα με τα υπόλοιπα τσιτσιμπράγκαλα, τουλάχιστον προς αποφυγή παρεξηγήσεων και τάσεων ισοπέδωσης.  Βιβλίο σήμαινε διάδοση απαγορευμένων ιδεών, κυρίως τα χρόνια αμέσως μετά τη μεταπολίτευση, βιβλίο σήμαινε αντιπαλότητα μεταξύ των αριστερών κομμάτων, τα δεξιά απείχαν καθολικά, πλην των χριστιανικών οργανώσεων.