λογοτεχνεσ

ΡΟΚΟΥ ΒΑΣΩ

ΟΝΟΜΑ:

ΒΑΣΩ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΡΟΚΟΥ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΜΕΤΣΟΒΟ

Βιβλία:

-Ορεινές Κοινωνίες κατά την περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας στα Βαλκάνια. Το Μέτσοβο της κτηνοτροφίας από τον 17ο- έως τον 20ο αιώνα Ιωάννινα 1983-εκδ. Ερωδιός, 2006

- Υφαντική Οικιακή Βιοτεχνία. Mέτσοβο 18αι.-20 αι. [Πανεπιστήμιο Iωαννίνων 19911,] και Kέντρο Eρευνών Παράδοσης και Πολιτισμού, Αθήνα 19942

- Τα Βυρσοδεψεία των Ιωαννίνων. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004

- Παραδοσιακή Κοινωνία. Από τη μεγάλη συνέχεια στη μεγάλη διάρκεια.

εκδ. Ταξιδευτής 2005

Φορέματα από μετάξι Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Ιωάννινα 2006

- H ορεινή πόλη της κτηνοτροφίας, πόλη της υπαίθρου. Tρία Hπειρωτικά παραδείγματα: Mοσχόπολη, Mέτσοβο, Συρράκο. Πρακτικά Διεθνούς Συμποσίου Iστορίας "Nεοελληνική Πόλη", της Eταιρείας μελέτης του Nέου Eλληνισμού. Aθήνα 1985., σ.75-82

- Kοινότητα. Πρόοδος και συντήρηση στην κοινότητα της Παραδοσιακής Kοινωνίας. Aνακοίνωση στην Eπιστημονική Hμερίδα για την Kοινότητα, Γιάννινα 1991 εκδ. Παράρτημα της Δωδώνης, 1993      

2019 Κέντρο Ερευνών Παράδοσης και Πολιτισμού. «Τάμαρ η βασίλισσα της Γεωργίας»

-«Το κεντημένο πορτραίτο άρχοντα ιππέα της Μονής Αγίου Στεφάνου Μετεώρων: ένας λαϊκότροπος μεταβυζαντινισμός». Συνέδριο ΧΑΕ 1919

 «Παλίμψηστο εικόνων-παλίμψηστο προσεγγίσεων» Εθνολογία 2017-2018.

Ἠπειρωτικά κεντήματα: παραγωγή καί ἐμπόριο τόν 17ο  καί 18ο  αἰώνα στήν Ἀνατολικο-Κεντρική Εὐρώπη». Τα Ιστορικά 2020, 

«The Embroidered Portrait of a Horseman – Military Saint at the Monastery of Saint Stephen in Meteora: a popular  Post-Byzantinism». Revista de Antropologie Urbana, Bucarest  2020.   

Art Armenien, Waldemar Deluga (ed), 2021 « Un paradoxe de l’image,  Le mariage d’Alexandre en Sogdiane. Un Alexandre de tradition armenienne a Taskend».

Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή-στο νεοϊδρυμένο το 1965 Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με καθηγητές που έφεραν έναν προοδευτικό αέρα από τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και την αίσθηση μιας πνευματικής ελευθερίας. 

Βρέθηκε από το 1974 στην EHESS στο Παρίσι για σπουδές, την ώρα του επιστημονικού διαλόγου της Ιστορίας και της Ανθρωπολογίας. Συγκροτώντας ένα θεωρητικό ερευνητικό μοντέλο με την προβληματική της συνολικής ιστορίας και τη μελέτη για την ανάδειξη της Ιστορικότητας της Παραδοσιακής Κοινωνίας, επιχείρησε την ανάγνωση των κοινωνικών νοοτροπιών και του πολιτισμού στην ιστορική τους διάρκεια και στο πλαίσιο των θεσμικών συνθηκών, με την ανάλυση της οικονομικής τους υποδομής και την ερμηνεία, στηριγμένη στο ερευνητικό σχήμα Οικονομία-Κοινωνία-Πολιτισμός. ολοκληρώνοντας αυτό που έθεσε εξ αρχής ως προβληματική και για τα θεωρητικά ζητήματα:  Ιστορική και Κοινωνική Ανθρωπολογία. Oικονομική Aνθρωπολογία, H ιστορικότητα της Παραδοσιακής Kοινωνίας Η Ανθρωπολογία και η Λαογραφία. H Παραδοσιακή Kοινωνία της Tουρκοκρατίας, οικονομικές και κοινωνικές συμπεριφορές και νοοτροπίες. Οι τεχνικές της παραδοσιακής κοινωνίας. Η πόλη και η βιοτεχνία. Η οικογένεια στη μετάβασή της.

Βασικό αντικείμενο της έρευνας ο ορεινός χώρος και το Μέτσοβο-πόλη της υπαίθρου-, μοντέλο κτηνοτροφικού χωριού της οθωμανικής περιόδου, και η Υφαντική Βιοτεχνική Παραγωγή ως οικονομία στον απόηχο της ευρωπαϊκής εκβιομηχάνισης. Στην ίδια γραμμή η Ιστορία της Βυρσοδεψίας των Ιωαννίνων, και η έρευνα για τα Ηπειρωτικά κεντήματα που συνδέονται με την ηπειρωτική διασπορά, αποκαθιστώντας την ιστορική αστοχία της επωνυμίας τους.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΡΓΑ