Ο Βασίλης Σταύρου γεννήθηκε το 1951 στο Κάτω Αθαμάνιο της Άρτας. Απο το 1969 -1974 σπουδάζει με υποτροφία σχέδιο, ζωγραφική και χαρακτική στην Αν. Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Απο το 1977 μέχρι το 1993 ασχολείται με τη φωτογραφία και τη μεταξοτυπία και συνεργάζεται με τον εικαστικό Απόστολο Πειρουνίδη. Το 1994 ιδρύει τη σχολή σχεδίου “Εικαστικό Εργαστήριο” μέχρι το 2006. Επιστρέφει το 2010 στη γενέτειρά του και ιδρύει το Αθαμανικό Κέντρο Τέχνης και σηματοδοτεί έτσι μία νέα θεώρηση των καλλιτεχνικών πραγμάτων για τον ίδιο αλλά και για τον τόπο του. Έχει εκθέσει έργα του σε 14 ατομικές και 20 ομαδικές εκθέσεις. Έχουν αναφερθεί στο έργο του οι Χρύσανθος Χρήστου, Μπία Παπαδοπούλου, Γιώργος Χρονάς,Αθηνά Σχινά, Παναγιώτης Νούτσος,Ιωάννα Ασμάνη,Θάνος Χρήστου,¨Αγγελος Πανάγου, Νίκος Μαστροπαύλος, Ελένη Μάργαρη,Κώστας Κρεμμύδας, Μαρία Μελέντη κ. ά. με κείμενα σε καταλόγους και δημοσιεύσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
ΒΙΩΜΑ-ΣΚΕΨΗ-ΤΕΧΝΙΚΗ
“ ...Βίωμα, σκέψη, τεχνική αποτελούν τις βασικές συνισταμένες της καλλιτεχνικής δημιουργίας του Βασίλη Σταύρου, καθώς και αφοσίωση, αγάπη για τη σκληρή δουλειά, για τον διαρκή πειραματισμό, «αγάπη της λεπτομέρειας, αφιλοκέρδεια, παρήγορη εγγύτητα, άρνηση της μεταμφίεσης και της προσποίησης, πάθος για ταυτότητα, υπερηφάνεια του όντος, χώρος καθαρός και φύση που ενθουσιάζει, προστασία από το φόβο του “άλλου”, αβίαστη συγκατοίκηση, χρόνος που δεν διαρρέει μέσα από τα χέρια σου»5.... Η αναμέτρηση της δουλειάς του με το χρόνο και το θεατή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Πιστεύω, όμως, ότι, όπως κατά τη φιλοτέχνηση των έργων εκείνων του Βασίλη Σταύρου, ενός συνδυασμού φωτογραφικής αποτύπωσης, μεταξοτυπικών μεθόδων και ζωγραφικής, το περιττό χρώμα ξεβγάζεται με άφθονο νερό από την επιφάνεια του έργου για να αποκαλυφθεί το βασικό του θέμα, έτσι και το πέρασμα του χρόνου ξεβγάζει από τα έργα του τις πιο μύχιες, βιωματικές τους διαστάσεις και αναδεικνύει την σε όλους οικεία και διαχρονική ουσία τους. “
Από την ομιλία του Παναγιώτη Νούτσου στα εγκαίνια της έκθεσης του Βασίλη Σταύρου Το βλέμμα του ζώου, στον Εικαστικό Κύκλο τον Απρίλιο του 2007.
Ελένη Μάργαρη
Ιστορικός της Τέχνης -Σεπτέμβριος 2009
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.