ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ

ΠΙΤΣΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΟΝΟΜΑ:

ΓΙΩΡΓΟΣ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΠΙΤΣΙΟΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΣΟΥΛΙ

Πως ξεκίνησαν όλα…

Στα πρώτα του βήματα στην Αθήνα μαθητεύει δίπλα στον μεγάλο δάσκαλο Φίλιππο Μάκουτση. Μαζί του μένει αρκετά χρόνια. Παράλληλα αναλαμβάνει τον σχεδιασμό και τη δημιουργία μακετών για τον κινηματογράφο και το θέατρο. Η αναζήτηση του τον οδηγεί στο Παρίσι όπου και σπουδάζει για αρκετά χρόνια.


Η ζωγραφική είχε πλέον γίνει το πάθος του…

Το όνομα του είναι ανάμεσα σε μεγάλους ζωγράφους της νεοελληνικής καλλιτεχνικής ιστορίας. Έργα του συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο "ΕΛΛΗΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΟΙ" εκδόσεων «Μέλισσα». Η αγάπη του για την ζωγραφική και το δημιουργικό του αποτέλεσμα, του έδωσαν μια θέση στο καλλιτεχνικό επιμελητήριο Ελλάδος.

Η ειλικρίνεια και η δύναμη  είναι χαρακτηριστικά στοιχεία του. Ο ζωγράφος, καθώς μοχθεί μακριά από εμπορικούς ελιγμούς δημιουργεί αληθινά έργα τέχνης. Εκφράζοντας γνήσια ελληνικότητα και βυζαντινά χρωματικά πρότυπα μετουσιώνει τις σύγχρονες τάσεις και φόρμες και δημιουργεί πρωτότυπο έργο. Κυρίαρχο στοιχείο στο έργο του είναι η ελληνική φύση που παρουσιάζεται αυτούσια χωρίς φιλολογικές περιγραφές. Με σχηματική σαφήνεια και λιτότητα αποδίδει τις άμεσες εντυπώσεις της υπαίθρου συνυφασμένες με τα προσωπικά του οράματα.

Η τεχνική του, στηριζόμενη σε λιτές απεικονιστικές εκφράσεις, περιέχει σοφία στην εκφραστική της ικανότητα, εμφανώς υποταγμένη στη δωρική φυσιογνωμία του δημιουργού. Τα έργα του είναι επιφάνειες γεμάτες όπου οι φόρμες αποτελούν τα κύρια αρχιτεκτονικά μέρη, ενώ οι λεπτομέρειες κρατούν το ρυθμό που οδηγεί στην καταξίωση του αποτελέσματος. Με αυτόν τον τρόπο τα τοπία παίρνουν μια νέα διάσταση η οποία, λειτουργεί εσωτερικά και συνδέει τα έργα του, δημιουργώντας μια συνέχεια που οδηγεί σταθερά στην περαιτέρω καλλιτεχνική εξέλιξη.

Οι πίνακες του υμνούν το κάλλος της  ελληνική υπαίθρου όπου η ορεινή τραχύτητα εναλλάσσεται με την νησιώτικη πραότητα, το κυρίαρχο χρώμα των στερεοελλαδίτικων τοπίων με το λουσμένο στο φώς και τους λεπτούς χρωματικούς τόνους λευκό των νησιών μας.

Ο καλλιτέχνης καταφέρνει να αδράξει τις εμπειρίες που του παρέχει η συνεχής επαφή με το περιβάλλον. Υμνεί με καθαρά μέσα και γραμμές, χωρίς περιττές καλλιτεχνικές εκφράσεις την ελληνική φύση. Το φυσικό περιβάλλον ασκεί μια διαρκή και επίμονη επίδραση που σμιλεύει και διαμορφώνει την εξέλιξη του ανθρώπινού χαρακτήρα. Ορεινοί όγκοι, ουρανός, θάλασσα, οικισμοί, περιγράφονται λιτά, με αδρές χρωματικές φόρμες, ενώ διαφαίνονται τα περιγράμματα, που δένουν μεταξύ τους σε έναν στερεό καμβά.

Η ζωγραφική παραμένει για τον ζωγράφο, ανάσα ζωής και δημιουργίας, πηγή έκφρασης και αέναης νεότητας.

Ο ζωγράφος Γιώργος Πίτσιος γεννήθηκε το 1926 στην Αγία Μαρίνα Λοκρίδος που κείτεται στους πρόποδες του Παρνασσού. Ως γεννημένος στη καρδιά του Παρνασσού με καταγωγή από Σουλιώτικη οικογένεια της διασποράς, έζησε εκεί μέχρι τα πρώτα νεανικά του χρόνια. Δέχτηκε όλες τις συγκινήσεις τις οποίες το δυνατό και μεγαλόπρεπο ορεινό τοπίο του βουνού, αλλά και το Ηπειρώτικο στοιχείο στο πνεύμα του, πρόσφεραν απλόχερα μέσα στην ακλόνητη αλήθεια του.

Κατά την διάρκεια της καριέρας του, διοργάνωσε πολλές προσωπικές εκθέσεις και συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών με μεγάλη επιτυχία, σε Παρίσι Γερμανία και Ελλάδα.  Η πρώτη του εμφάνιση πραγματοποιήθηκε σε μια ομαδική έκθεση το 1959 στο πνευματικό κέντρο Βαγιάνος. Κατόπιν ακολούθησε μια σειρά προσωπικών και ομαδικών εκθέσεων σε ποικίλους χώρους, έως και τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του το 2017 στην πινακοθήκη Δήμου Αθηνών με θέμα «Εικαστικές τέχνες και αντίσταση 1950-1974» και το 2019 στην τελευταία προσωπική του έκθεση στον Μουσείο Κοτοπούλη με τίτλο "Αναδρομή - Η εικαστική της πόλης μας".

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΡΓΑ

ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ

ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ