ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ

ΜΠΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

ΟΝΟΜΑ:

ΣΤΑΥΡΟΣ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΜΠΑΛΤΟΓΙΑΝΝΗΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΠΕΔΙΝΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

1929 (Πεδινή Ιωαννίνων) – 2019 (Αθήνα)

Σπουδές
Τελειώνει τις γυμνασιακές του σπουδές στα Γιάννενα
1950 : Σπουδάζει στο Εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, απ’ όπου και αποφοιτά το 1955. Οι δύο έπαινοι υπαίθριων σπουδών, ο ένας ημίγυμνου, και το βραβείο γυμνού, που συνόδευαν τον τίτλο σπουδών του από την Α.Σ.Κ.Τ., προϊδεάζουν για τον πολλά υποσχόμενο νεαρό ζωγράφο, την καλλιτεχνική πορεία του.
1956 : Συνεχίζει σπουδές ζωγραφικής στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας.
1959, εξασφαλίζει υποτροφία του ΙΚΥ για ειδικότερες σπουδές στη Συντήρηση έργων Τέχνης στο Instituto Centrale del Restauro της Ρώμης.
Αποφοιτά το 1963 αποκτώντας και το δίπλωμα «Τελειοποίησης Σπουδών».

Ατομικές εκθέσεις (εσωτερικού - εξωτερικού) / Έργα:
1959 : Ατομική στην αίθουσα της Ζ.Π.Α. των Ιωαννίνων,
1982 : Ατομική στις Νέες Μορφές
1986 : Στο Γαλλικό Ινστιτούτο στη Θεσσαλονίκη
1986 : Στον Πειραιά
1987 : Στο Ηράκλειο Κρήτης
1988 : Στην αίθουσα τέχνης «Χρυσόθεμις»
1992 : Στην αίθουσα «Χρυσόθεμις»
1994 : Τιμητική Ατομική στο Δημαρχείο Ιωαννίνων, με την ευκαιρία της Άτυπης Συνόδου των Υπουργών Γεωργίας
2009 : Μεγάλη ατομική αναδρομική έκθεση στο Μουσείο ΜΠΕΝΑΚΗ
2010 : Ατομική έκθεση στα Ιωάννινα στον χώρο σύγχρονης τέχνης  «Α μ υ μ ώ ν η»

Ομαδικές εκθέσεις (εσωτερικού - εξωτερικού) / Παραστάσεις / Συναυλίες:
1956 : Ομαδική στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών.
1957 : Ομαδική στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Μόσχας
1975:  «Πολυτεχνίτης», Ομαδική έκθεση στην αίθουσα του Δήμου Αθηναίων.
1959:  Ομαδική στη Γκαλερί Τέχνης Αθηνών, και  Ομαδική στην Α΄ Μπιενάλε Νέων στο Παρίσι.
1960 : ΣΤ΄ Πανελλήνια Έκθεση στο Ζάππειο
1976 : Ομαδική της Α.Σ.Κ.Τ
1976 : Ομαδική Ηπειρωτών Ζωγράφων στα Γιάννενα
1985 : Ομαδική στο Ζυγό
1985 : στην Triennale Sofias
1987 : Ομαδική Ζωγραφικής – Χαρακτικής, στα Γιάννενα
1988 : Συμμετοχή στην έκθεση έργων από τη συλλογή Ε.Π.Μ.Α.Σ. με τίτλο «Ελληνική
Ζωγραφική 1968 – 1988» στους χώρους της Κομισιόν και της Γραμματείας του Συμβουλίου των Υπουργών των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων
1990 : στην έκθεση έργων ζωγραφικής από την Πινακοθήκη Α.Σ.Κ.Τ., στο Δημαρχείο Ιωαννίνων, με αφορμή το γιορτασμό των 25χρονων του Παν/μίου Ιωαννίνων
2006 : Ομαδική έκθεση στα Γιάννενα «Ζωσιμάδων Δράσεις 2006 και Ευεργετισμός»
2019 : Συμμετοχή στην μεγάλη ομαδική έκθεση των μαθητών του Γ. Μόραλη στο Μοθυσείο ΜΠΕΝΑΚΗ «Ο δάσκαλος Γιάννης Μόραλης»

Συλλογές, Μουσεία, Πινακοθήκες που βρίσκονται τα έργα του καλλιτέχνη:
Έργα του υπάρχουν σε πολλές επώνυμες και μη ιδιωτικές Συλλογές της Ελλάδας και του Εξωτερικού, καθώς και σε Δημόσιες: Ε.Π.Μ.Α.Σ., ΥΠΠΟ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Πινακοθήκη Αβέρωφ, Δήμος Ιωαννιτών.

Επαγγελματική δραστηριότητα:
Το 1960 προσλαμβάνεται ως υπεύθυνος Συντηρητής Αρχαιοτήτων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία (σημερινό ΥΠΠΟ).

Άλλες δραστηριότητες:
O Σταύρος Μπαλτογιάννης παράλληλα με το ζωγραφικό του έργο έχει να επιδείξει επίσης, ως Υπεύθυνος Καλλιτέχνης Συντηρητής και Επιθεωρητής Συντήρησης κατά τη θητεία του στο ΥΠΠΟ, όπως και στον ιδιωτικό τομέα, μια μακρόχρονη και σημαντική προσφορά στη διάσωση και αποκατάσταση μνημείων και πολύτιμων έργων τέχνης.

Μέλος άλλων οργανώσεων εθνικών ή διεθνών σχετικών με τα εικαστικά:
Διετέλεσε μέλος του Καλλιτεχνικού Επιμελητηρίου


Λοιπές πληροφορίες:
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Ρώμη, καθώς και για ένα μεγάλο διάστημα κατά τη θητεία του στην Αρχαιολογική Υπηρεσία σημειώνει απουσία από τις αίθουσες εκθέσεων, παρότι δεν έπαψε ποτέ να ζωγραφίζει.Επανέρχεται στο καλλιτεχνικό προσκήνιο το 1975 με τον «Πολυτεχνίτη» του στην Ομαδική έκθεση στην αίθουσα του Δήμου Αθηναίων

Η Ελένη Βακαλό αναφερόμενη στη τέχνη του Μπαλτογιάννη αναφέρει:

«Χαρακτηριστικά ο Μπαλτογιάννης επαναφέρει μεθόδους της κηρόχυτης ζωγραφικής που έχει μελετήσει στα Φαγιούμ και στις εικόνες του Σινά, σε θέματα καθαρά ευρωπαϊκής παράδοσης, όπως το τοπίο, οι νεκρές φύσεις, τα γυμνά. Εξάλλου προσαρμόζει τις ιδιότητες της αρχαίας αυτής τεχνικής και της σύστασης των κηροχρωμάτων, σε απαιτήσεις ποιότητας που βγαίνουν από μια επίσης βαθιά γνώση του της ευρωπαϊκής τέχνης, εξασφαλίζοντας κυρίως έναν αμεσότερο πλασμό που μπορεί με αυτά να επιτύχει.» (Ελένη Βακαλό, «Ο Μύθος της Ελληνικότητας», Αθήνα 1983, σ. 113).

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΡΓΑ

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ

ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ