ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ

ΜΑΥΡΙΑΝΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΟΝΟΜΑ:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΜΑΥΡΙΑΝΟΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΑΘΗΝΑ

Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1958. Παντρεμένος με ένα γιό. Σπούδασα στη Διπλάρειο Σχολή σχεδιασμό επίπλου.

Εργάστηκα ως υπεύθυνος πωλήσεων στη ΓΡΑΦΟΤΕΧΝΙΚΗ ΔΟΞΙΑΔΗ, ΦΑΓΕ, ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ, από όπου συνταξιοδοτήθηκα.

Οι πνευματικές και καλλιτεχνικές μου ανησυχίες με έστρεψαν στην τέχνη της αγιογραφίας, με την οποία ασχολούμαι ερασιτεχνικά.

Μαθήματα αγιογραφίας:

Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Χαλανδρίου - αγιογράφος Ευστάθιος Πολυχρονόπουλος.

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων  - Σακκά Σταυρούλα εικαστικός, χαράκτης και αγιογράφος της Σχολής Καλών Τεχνών, και του «Εικονουργείου» Δ. Χατζηαποστόλου.

Σεμινάρια αγιογραφίας:

Δημ. Χατζηαποστόλου, Κ. Κωτσιάκης (στιλβωτό χρύσωμα, τσουκάνικο) και ιερομόναχος Δομέτιος (στιλβωτό).

Ομαδικές εκθέσεις: Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων.

Ατομική έκθεση: ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ.

Έργα μου βρίσκονται στους Αγίους Αναργύρους Αμφίκλειας, σε ιδιωτικό εκκλησάκι στην Πάρο και στην Μητρόπολη Αμφίκλειας. Επίσης φορητή εικόνα στην Κοίμηση της Θεοτόκου στον Ελαφότοπο Ζαγορίου, τόπο μητρικής καταγωγής του γιού μου.

Κάποιος σύγχρονος αγιογράφος αφιέρωσε ένα βιβλίο του

«Στην αγαθή Σοφία του Θεού που δημιούργησε το κάλλος»

Βυζαντινή αγιογραφία είναι η τέχνη της απεικόνισης αγίων και θρησκευτικών θεμάτων, με σκοπό τη γεφύρωση του φυσικού με τον πνευματικό κόσμο και κατέχει κεντρική σημασία στην Ορθόδοξη παράδοση.

Η αγιογραφία υπακούει σε συγκεκριμένους νόμους και αρχές που τη διέπουν στη μακραίωνη πορεία της. Οι εικόνες δεν είναι απλές θρησκευτικές ζωγραφιές, αλλά παραστάσεις γεμάτες συμβολισμούς.

Στην Ορθόδοξη εικόνα δεν αποδίδεται σκιά. Όλα είναι φωτεινά και ευδιάκριτα, επειδή φωτίζονται από το "Άκτιστο Φως" του Θεού, που εκφράζεται ως φωτεινό στεφάνι/φωτοστέφανο γύρω από τις ιερές κεφαλές των προσώπων, αλλά και μέσω του χρυσού φόντου που δημιουργεί την εντύπωση ενός υπερβατικού κόσμου, απομονώνει τη μορφή από το γήινο περιβάλλον.

Τα μάτια ζωγραφίζονται μεγάλα, υπενθυμίζοντας ότι έχουν δει τα «μεγάλα» και «υψηλά». Το κεφάλι, κάποτε, είναι διογκωμένο συμβολίζοντας την άνωθεν σοφία. Η μύτη είναι στενή και επιμήκης, γιατί «οσφραίνεται την οσμήν ευωδίας πνευματικής». Τα χρώματα των ενδυμάτων, τα σχήματα των βουνών, όλα αποκτούν χαρακτήρα συμβολικό, μυστικό και ταπεινό.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ενασχόληση με την αγιογραφία είναι η αγάπη για την τέχνη, η φιλομάθεια και η πίστη. Η αγιογράφηση απαιτεί υπομονή, πειθαρχία, κατάνυξη και προσφέρει ηρεμία, στιγμές γαλήνης, περισυλλογής, ενδοσκόπησης. Είναι ένα ταξίδι σ΄ έναν κόσμο σιωπηλό, κατανυκτικό και παλιό όσο η πίστη.

Ακολουθώντας τα διδάγματα βυζαντινής ζωγραφικής προσθέτω το ελάχιστο λιθαράκι μου στην ιερή αυτή τέχνη.

Ευάγγελος Μαυριανός

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΡΓΑ

Παναγία Οδηγήτρια

45Χ35, σε σκαφτό ξύλο φλαμουριάς, με παραδοσιακή προετοιμασία και τεχνική αυγοτέμπερας, στιλβωτό χρύσωμα με φύλλα χρυσού 23,75 καρατίων & φωτοστέφανο με τσουκάνικο.

Βαϊοφόρος

45Χ35, σε σκαφτό ξύλο φλαμουριάς, με παραδοσιακή προετοιμασία και τεχνική αυγοτέμπερας, στιλβωτό χρύσωμα με φύλλα χρυσού 23,75 καρατίων