ΤΕΧΝΙΚΗ
Το σύνολο της καλλιτεχνικής μου πορείας χαρακτηρίζεται από τη χρήση μεγάλης ποικιλίας εκφραστικών μέσων και διαφορετικών τεχνικών.
Πειραματίστηκα κατά καιρούς χωρίς περιορισμούς σε καμβάδες, χαρτιά ακουαρέλας και κάρβουνου, ξύλινες επιφάνειες, κτλ.
Χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό
με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική.
Από το 2012, ασχολούμαι εντατικά με την δημιουργία ψηφιακών έργων σε iPad.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσα και διερευνούσα τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους
στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο.
Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, ξεκίνησα να υλοποιώ
την ιδέα ζωγραφικής σε tablet.
Τα πρώτα μου έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης SketchBook στο iPad 2, με χρήση του δακτύλου μου ως εικονικό μολύβι.
Τα έργα του νέου αυτού εικαστικού τρόπου έκφρασης, εκτέθηκαν σε 2 ατομικές μου εκθέσεις στις Βρυξέλλες και στην Ιαπωνία (Karuizawa Nagano).
Ποια είναι τα θέματα που πραγματεύομαι στα έργα και από πού αντλώ την έμπνευσή μου
Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής των έργων μου πραγματοποιείται εκτός εργαστηρίου.
Στην ύπαιθρο, στο αστικό περιβάλλον, οπουδήποτε! Τα θέματα των συμβατικών έργων μου ποικίλουν από απεικονίσεις φυσικών και αστικών τοπίων, προσωπογραφίες, φιγούρες και στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής.
O Kώστας Καλέντζης (www.kalentzis.gr) γεννήθηκε στην Πρέβεζα όπου διατηρεί το Ατελιέ του.
Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, παιδαγωγική επιστήμη στην Ζωσιμαία Παιδαγωγική σχολή Ιωαννίνων και εικαστικά στο εργαστήριο της Ιωάννας Οικονομίδου στην Αθήνα.
Είναι μέλος στο επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ).
Έχει πραγματοποιήσει 36 ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Βρυξέλες και Ιαπωνία, ενώ έχει συμμετάσχει με έργα του σε 33 ομαδικές σε Ελλάδα, Γαλλία, Ευρωκοινοβούλιο, Γερμανία, Ρουμανία και ΗΠΑ (Key West).
Στο σύνολο της καλλιτεχνικής του πορείας, έχει αναζητήσει ποικίλους τρόπους έκφρασης και έχει ασχοληθεί με ποικίλες θεματικές. Στα περισσότερα εικαστικά του έργα εφαρμόζει μικτές τεχνικές, χρησιμοποιώντας κυρίως ελαιοχρώματα, ακρυλικά, τέμπερες, ακουαρέλες, κάρβουνα, αερογράφους και μάσκες διαφόρων υλικών.
Τα θέματα των έργων του τα τελευταία χρόνια, αντλούνται συνήθως από ζωντανές σκηνές που διαδραματίζονται σε χώρους συνάθροισης, σε αστικά ή φυσικά τοπία. Τα έργα απεικονίζουν κυρίως στιγμιότυπα της καθημερινότητας με βασικό θεματικό άξονα την ανθρώπινη παρουσία και συνύπαρξη. Χωρίς να εντάσσονται σε ένα συγκεκριμένο καλλιτεχνικό ρεύμα, διακρίνονται από ιμπρεσιονιστικές επιρροές σε συνδυασμό με εξπρεσιονιστικά στοιχεία στο ύφος και την αισθητική.
Λόγω της συνάφειας της Πληροφορικής με την Μαθηματική επιστήμη, παρακολουθούσε και διερευνούσε τις νέες τεχνολογίες και την επίδραση τους στο σύγχρονο εικαστικό πεδίο.
Με αφορμή την έκθεση έργων σε iPad του διεθνούς φήμης εικαστικού David Hockney στη Royal Academy στο Λονδίνο, το 2012 ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα ζωγραφικής σε tablet.
Τα πρώτα του έργα δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα σχεδίασης sketchbook στο iPad 2, με χρήση του δακτύλου του ως εικονικό μολύβι-πινέλο. Τα έργα του νέου αυτού εικαστικού τρόπου έκφρασης, εκτέθηκαν σε 2 ατομικές του εκθέσεις στις Βρυξέλλες και ατομική έκθεση στην Karuizawa Nagano Ιαπωνίας.
Πρόσφατα ξεκίνησε να δημιουργεί ένα νέο κύκλο εικαστικών έργων με το ίδιο σχεδιαστικό πρόγραμμα (Sketchbook) στο νέο Apple iPad Pro, που συνοδεύεται από ηλεκτρονικό μολύβι σχεδίασης, το οποίο αντικατέστησε την αφή, παρέχοντας επιπρόσθετες δυνατότητες και προσομοιώνοντας τις υφές της συμβατικής σχεδίασης.
Τη σύγχρονη αυτή εικαστική δραστηριότητα τη συνεχίζει μέχρι και σήμερα.
Οι έμφυτες δεξιότητες του Κώστα Καλέντζη στη ζωγραφική, που τον ακολουθούν από την
έναρξη των εικαστικών του σπουδών παράλληλα με τις κύριες σπουδές του στα Μαθηματικά,
καθώς και η συμμετοχή σε πλήθος ατομικών και συλλογικών εκθέσεων ζωγραφικής από το
1975 έως σήμερα, τον οδήγησαν σε διαρκείς επιτυχίες στην τέχνη της ζωγραφικής.
Εύχομαι, όλοι εμείς οι συμπατριώτες του, να συμπαρασταθούμε στο έργο του και να
διαδώσουμε το πνεύμα που απορρέει από τα έργα. Το αξίζει. Ας του δώσουμε όλοι τα θερμά
μας συγχαρητήρια και τις ευχές μας για συνέχιση της πορείας του στο χώρο της τέχνης.
Αθήνα 10/6/2021
Γεώργιος Κούρτης
Επίτιμος Πρόεδρος Ελεγκτικού Συνεδρίου
Πρώην Πρόεδρος του Παντείου Πανεπιστημίου
Καλλιτέχνης ανήσυχος, δραστήριος, με πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα
και στο εξωτερικό, δεν δίστασε όχι μόνο να χρησιμοποιήσει όλα τα υλικά και τις μορφές
έκφρασης στην εικαστική του δραστηριότητα, αλλά και σύγχρονες μεθόδους, όπως εκείνη
του προγράμματος σχεδίασης στο iPad.
Τον συγχαίρω για την αξιέπαινη αυτή προσπάθειά του που φέρνει ακόμη πιο κοντά στην
Πρέβεζα την Τέχνη και τον Πολιτισμό.
Μιχαήλ Γ. Λουκάς
Ομότιμος Καθηγητής Γενετικής
πρώην Πρύτανης Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Το έργο του μεγάλο και ποικιλόμορφο γιατί έχει κατά καιρούς χρησιμοποιήσει πολλούς τρόπους έκφρασης.
Όπως όλοι μας έχει επηρεαστεί από καλλιτέχνες που αγάπησε - ο Πλακωτάρης, ο Hockney είναι κάποιοι από αυτούς.
Αλλά με τον τρόπο που αντιμετωπίζει την καθημερινότητα, τους ανθρώπους, το αστικό τοπίο,
τη θάλασσα ή τη στεριά φαίνεται ότι διεκπεραιώνει με επάρκεια και επιτυχία όλα τα θέματα.
Χαίρομαι που η Πρέβεζα έχει τέτοιους ανθρώπους στους κόλπους της, έναν τόσο δραστήριο
άνθρωπο που την αντιπροσωπεύει σε τόσες εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Γράφω αυτές τις λίγες γραμμές για αυτόν που είμαι σίγουρος ότι αξίζει πολλούς περισσότερους επαίνους.
Του εύχομαι από καρδιάς να είναι πάντα δημιουργικός και διαθέσιμος για την πόλη του και για τη χώρα.
Θεόδωρος Παπαγιάννης
Γλύπτης
Ομότιμος καθηγητής Α.Σ.Κ.Τ Αθηνών
Δημιουργός του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
" Θεόδωρος Παπαγιάννης" στο Ελληνικό Ιωαννίνων
Είναι τόσα χρόνια που η τύχη το έφερε να βρισκόμαστε θαυμαστές της δημιουργικής πορείας
που έχει χαράξει ο Κώστας στο χώρο της ζωγραφικής. Μας αφήνει έκπληκτους με την αφοσίωσή του,
τις επιλογές του, τη συνέχειά του αλλά και τη διαρκή ανανέωσή του.
Χρώματα και τεχνικές, γωνιές και μορφές μας χαρίζουν μια Πρέβεζα (και όχι μόνο) που έχει το ζωντανό
δικό του αποτύπωμα. Ευχόμαστε να είναι πάντα ακμαίος.
Γιάννης Ρέντζος
Δρ. Πανεπιστημίου Παρισιού
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.