ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ

ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

ΟΝΟΜΑ:

ΒΑΣΙΛΗΣ

ΕΠΙΘΕΤΟ:

ΓΚΕΣΟΥΛΗΣ

ΙΔΙΟΤΗΤΑ:

ΤΟΠΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:

ΧΡΗΣΤΟΙ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ

Ο Βασίλης Γκεσούλης γεννήθηκε το 1970 στη Στοκχόλμη και μεγάλωσε στα Ιωάννινα. Κατάγεται από το χωριό Χριστοί Πραμάντων στην ‘Ηπειρο. Η πορεία του στο χώρο της τέχνης και του σχεδίου ξεκινά  με  τη φοίτησή του σε σχολή μόδας στην Αθήνα. Συνεχίζει με τη μαθητεία  του σε τοπικά Ηπειρώτικα εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐας και στη συνέχεια με το σχεδιασμό μοντέρνου κοσμήματος. Ακολουθεί με πέρασμα σε γλυπτική και συγκόλληση μετάλλων μαθητεύοντας με διακεκριμένο Ταυλανδό γλύπτη.

Από το 1996 συμμετέχει σε εμπορικές εκθέσεις, μεταξύ άλλων την Έκθεση Σύγχρονων Δημιουργιών στο Μεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο (M.E.C.).  Το 2005 δέχεται διακρίσεις για το σχεδιασμό του πλαστικού μπουκαλιού νερού Zagori (pet 1.5 lt – 0.5 lt). Το 2019 συμμετέχει στο 10ο Συμπόσιο Σύγχρονης Τέχνης  στο Μουσείο «Θεόδωρος Παπαγιάννης». Από το 2005 έως και σήμερα εδρεύει με εργαστήριό του στο Κέντρο Παραδοσιακής Βιοτεχνίας Ιωαννίνων (ΚΕΠΑΒΙ).

ΚΕΙΜΕΝΟ

Η καλλιτεχνική έμπνευση του Βασίλη Γκεσούλη ξεκίνησε από τα παιδικά του χρόνια, τόσο από την επαφή του με τη φύση και τα ζώα γύρω του, όσο και από  εικόνες που έβλεπε σε σχολικά βιβλία και εγκυκλοπαίδειες τις οποίες αντέγραφε ζωγραφίζοντας και σκαλίζοντας στο  θρανίου του. Επίσης η  αρχαία ελληνική μυθολογία αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τα θέματα των έργων του.

Ο Ταύρος για παράδειγμα, που ήταν και το  θέμα για το πρώτο του γλυπτό είναι μορφή που απεικονίζει τον ανώτατο θεό Δία καθώς και σύμβολο των Ηπειρωτών.

Ο Ιππόκαμπος , τα ψάρια, τα καλαμάρια, και οι μέδουσες αποτέλεσαν κάποια από τα θέματα για τα επόμενα γλυπτά του. Η συγκεκριμένη επιρροή από το θαλάσσιο ζωικό κόσμο προέκυψε από παιδικές εμπειρίες του με θάλασσες και ποτάμια του τόπου. Στις πρώτες του βουτιές συνάντησε έναν Ιππόκαμπο, εντυπωσιάστηκε με το ιδιαίτερο σχέδιο της μορφολογίας του και χρόνια μετά δημιούργησε γλυπτά όλο και μεγαλύτερου μεγέθους, φωτίζοντας συνάμα μέσα από τις μικρολεπτομέρειες αυτό το μυθικό πλάσμα και ως σύμβολο καλοτυχίας  για πολλούς πολιτισμούς στον κόσμου.

Το ψάρι, αυτό το ιερό, αρχέγονο σύμβολο, εξελίχτηκε  σαν το πιο χαρακτηριστικό θέμα των γλυπτών του. Αναδύθηκε  από την ανάγκη του να μεταδώσει την αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας που ο ίδιος ένιωσε ως παιδί μέσα στον νερό.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΕΡΓΑ

ΙΠΠΟΚΑΜΠΟΣ

ΧΕΛΩΝΑ